Notícies

<< TORNAR AL LLISTAT DE NOTÍCIES

El Consell Gaudí organitza la tercera edició del Seminari Gaudí dedicat a l’imaginari de l’arquitecte i la seva obra

III Seminari Gaudí

07.12.2017

El Seminari, de caràcter formatiu, és un espai de treball i d’intercanvi d’experiències entre els responsables de la gestió de les obres de Gaudí a Catalunya.

El proper dilluns 11 de desembre se celebra a la Nau Gaudí de Mataró el III Seminari Gaudí dedicat a l’Imaginari Gaudí: la imatge de l’obra i de la figura de Gaudí. Organitzat pel Consell Gaudí, el seminari vol ser un espai de treball entre els responsables de la gestió de les obres de Gaudí a Catalunya on donar a conèixer les darreres actuacions, intercanviar experiències que permetin regenerar el coneixement de Gaudí en matèria arquitectònica i avançar en la seva gestió.

El seminari, de caràcter anual, està dedicat enguany a la imatge de Gaudí des de dues vessants: la imatge com a representació visual i la imatge com a idea o concepte. Al voltant d’aquestes diferents lectures s’han definit tres blocs temàtics: un primer, centrat en l’ús de les imatges de l’obra de Gaudí i en la seva gestió i control; un segon, relacionat amb quina és la imatge que projecten els propis béns i com donen a conèixer els seus fons i el valor patrimonial excepcional del llegat gaudinià i, un tercer, que vol oferir un espai per a la reflexió al voltant del risc de saturació i banalització de la figura i de l’obra de Gaudí.

Obrirà la jornada una taula rodona dedicada a l’ús i els drets de reproducció de les imatges de l’obra de Gaudí a càrrec de directors i responsables de comunicació de la Sagrada Família, la Fundació Catalunya La Pedrera i el Consorci de la Colònia Güell, i d’Enric Enrich, advocat especialista en drets de propietat intel·lectual i d’imatge. Seguidament es tractaran quins són els reptes de la difusió del patrimoni en l’actual món digital; les accions que du a terme la Fundació Catalunya per posar en valor la Pedrera i la implicació que suposa en la imatge i el propi monument el fet de ser Patrimoni Mundial, posant especial èmfasi en com es transmet el valor universal de l’obra de Gaudí.

La sessió de la tarda, a càrrec de Juan José Lahuerta, arquitecte i director de la Càtedra Gaudí, reflexionarà sobre l’origen de la “popularitat” de Gaudí i com s’ha convertit en marca per, finalment, obrir un debat al voltant de l’explotació de la figura i de l’obra de Gaudí com a marca i producte comercial, qui en pot fer-ne ús i com convé vetllar per l’autenticitat de les reproduccions de l’obra.

Ús de cookies. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per al seu funcionament, així com per obtenir estadístiques anònimes d'ús de la web. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació aquí .

Tancar